Çukurova Teknokent’te Yeşil Gelecek İçin Genç Diplomasi: COP Simülasyonu Gerçekleştirildi!
Çukurova Teknokent ev sahipliğinde, Çukurova Üniversitesi, T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Çukurova Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Kulübü iş birliğinde, Avrupa İşletmeler Ağı (EEN) desteğiyle düzenlenen “Yeşil Gelecek İçin Genç Diplomasi: COP Simülasyonu” etkinliği, 9-10 Mayıs 2026 tarihlerinde gerçekleştirildi.
İki gün süren programın ilk gününde, Prof. Dr. Mesut Başıbüyük, Prof. Dr. Fatma Çevik, Prof. Dr. Tuğçe Demirdelen, Dr. İlke Ulutaş ve Viyan Aras Levent tarafından gerçekleştirilen oturumlarda iklim krizi farklı boyutlarıyla ele alındı. İkinci gün ise COP müzakere süreçlerinin simüle edildiği oturumlarda delegelerin yürüttüğü görüşmeler sonucunda “Çukurova İklim Deklarasyonu” imzalandı.
Gençlerin iklim değişikliği, sürdürülebilirlik ve uluslararası iş birliği konularındaki farkındalıklarını artırmayı amaçlayan etkinlik, katılımcılar arasında bilgi paylaşımını teşvik ederken çözüm odaklı fikirlerin geliştirilmesine de önemli katkı sundu.









